Tänka på vid start av webshop
Att starta en webshop behöver inte vara krångligt eller dyrt.
DistansData webshop 0 kr/mån. Endast en låg engångskostnad för arbetet. DistansData har erbjuder en designad version för att särskilja sig från mängden och få en anpassad design till just dig och det du säljer, och eventuellt de extra funktioner som krävs.
Att tänka på vid val av webshopslösning
En webshop behöver vara användarvänlig i alla plattformar så som dator och mobil. Idag använder över 50% mobilen vid surfning på Internet. Därför behöver plattformen för din e-handelslösning vara mobilklar och så kallad Mobile first responsiv design så att den anpassar sig utefter besökarens enhet, den ska anpassa sig till allt från små till stora bildskärmar. DistansDatas version av e-handelslösningar är responsiva.
Olika betallösningar
Det är viktigt att kunna erbjuda bra sätt för kunderna att betala i shoppen. Helst kort, faktura och delbetalning och även förskottsbetalning och Swish t.ex är populära betalmetoder för kunderna. DistansData kan erbjuda Klarna Checkot och Payer checkout med kort, faktura, delbetalning och Swish till ett förmånligt pris.
Val av domännamn
Domännamnet, alltså adressen till shoppen är viktig för sökmotorerna, den får gärna anspela på det man säljer för att kunna komma högre på sökmotorer så som Google. Du behöver inte ha ditt företagsnamn som domännamn.
Sociala medier
Det är viktigt att vara synlig på sociala medier som Facebook och vara aktiv där för att få följare, länka från shoppen till alla sociala medier som du finns med på och tvärtom att du direktlänkar till shoppen från texterna du skriver på sociala medier.